Månadsbrev från förskolechefen


Nu känns det äntligen som om våren är på väg…

 

Det har hänt en del sedan mitt förra informationsbrev till er.

Flytten av Humlan gick bra, det var trångt att ha alla barn i röda skolan och jag måste säga att personalen och barnen har fått det att fungera mycket bra trots villkoren. Nu väntar vi bara på att förskolegården ska bli färdig.

 

Vi har gjort en del investeringar i vår gymnastiksal, bland annat nya basketkorgar som är höj och sänkbara och en ny musikanläggning.

 

Jag har varit på det första mötet när det gäller nybyggnationen av den nya förskolan. Vi kommer att bygga sex avdelningar och den kommer troligtvis att stå färdig under våren 2019.

 

Organisationen inför nästa läsår är ett pussel som vi är mitt uppe i just nu, det är mycket som ska falla på plats.

Nästa läsår kommer att bli trångt lokalmässigt på Åby framförallt på skolan men även på förskolan.

Vi återkommer med mer information längre fram.

 

Så en vädjan till er alla angående vår parkeringsplats vid skolan.

Vår parkeringsplats är liten och vändzonen är vältrafikerad, framförallt mellan klockan 7.45–8.20.

Om ni lämnar era barn med bil försök att göra det så snabbt och smidigt som möjligt. Ibland blir bilar stående längre stunder och då blir framkomligheten dålig framförallt för transporterna som ska till matsalen.

Jag vill också be er att vara uppmärksamma om/när ni backar.

Vi har ibland barn som går över parkeringsplatsen men jag vill be er att uppmana era barn att gå genom skolan istället, vid matsalen, så kommer de ut på skolgården direkt istället.

Jag hoppas att vi tillsammans kan lösa detta så det blir så bra som möjligt för våra barn på skolan.

 

 

 

Åsa Wenell

Kommentarer