Nu har vi satt igång med arbetet med våra NTA-lådor på temat. Vi har under veckan lekt med ljud på olika sätt.
Trollet kom på besök och hade med sin trollerilåda, i den fanns saker till att leka en ljudlek. Utan att få titta på sakerna skulle barnen höra vad det var som lät från lådan, exempelvis en sax som klipper eller ljudet av legobitar.
Vi har letat ljud i tidningar och gjort ett kollage som sitter uppsatt i hallen.
Idag har vi bland annat gjort "ljud-memory", en lek där alla barn fick vara ett ljud och hitta kompisen som var samma. Detta bara genom att låta som de djur man blev tilldelad. Det hördes allt från apor till humlor på avdelningen.
Nu har vi även satt igång med gympa för terminen, vi inledde med lekar och hinderbana.
Vi ber er att kolla över så gympakläder och skor är i rätt storlek i gympapåsen, barnen växer fortare än man tror. Kolla även så det finns rätt saker nedpackade, kläder, handduk och skor :)
Trollet kom på besök och hade med sin trollerilåda, i den fanns saker till att leka en ljudlek. Utan att få titta på sakerna skulle barnen höra vad det var som lät från lådan, exempelvis en sax som klipper eller ljudet av legobitar.
Vi har letat ljud i tidningar och gjort ett kollage som sitter uppsatt i hallen.
Idag har vi bland annat gjort "ljud-memory", en lek där alla barn fick vara ett ljud och hitta kompisen som var samma. Detta bara genom att låta som de djur man blev tilldelad. Det hördes allt från apor till humlor på avdelningen.
Nu har vi även satt igång med gympa för terminen, vi inledde med lekar och hinderbana.
Vi ber er att kolla över så gympakläder och skor är i rätt storlek i gympapåsen, barnen växer fortare än man tror. Kolla även så det finns rätt saker nedpackade, kläder, handduk och skor :)
Kommentarer
Skicka en kommentar
Ge oss gärna feedback med era tankar!