Månadsbrev från förskolechefen


Hej
Nu är snart höstterminen slut och jag har gjort min första termin på Åbyskolan.
Det har varit en omtumlade, rolig, intensiv termin och jag vill rikta ett stort tack till er alla, barn, elever, vårdnadshavare och personal.  
Det är så roligt att arbeta på en arbetsplats som Åbyskolan, som präglas av en otroligt stor Vi-känsla. 

Jag vill också passa på att tacka er som svarade på vår vårdnadshavarenkät.  Era svar är viktiga i vår strävan att alltid bli bättre.

Verksamheten just nu präglas en hel del av julen, det är luciafirande, drop-in fika, pyssel och pepparkaksbak på många håll. Igår var jag med när mellanstadieeleverna bakande pepparkakor. Ett mycket trevligt sätta att möte eleverna.

Den 22 dec är det julavslutning för skolans elever i Åbykyrka. Sedan väntar jullovet…

Under julen har vi öppet för de barn och elever som har lämnat in sitt behov av omsorg.

Småkrypen har öppet alla dagarna och det är också där vi öppnar och stänger, fritidshemmet befinner sig i röda skolan mellan kl. 7.30–17. Humlan kommer också att befinnas sig i sina lokaler delar av dagen.

Skolan börjar igen den 10 januari, den 9 januari är det studiedag, fritids har öppet och ni meddelar till fritids om ni har behov av omsorg den dagen.

Jag avslutar med att önska er alla en God Jul och Ett Gott Nytt År.

Åsa Wenell

Kommentarer