Månadsbrev från förskolechefen

Hej
Dags för ett nytt månadsbrev. Det är höstlov denna vecka och eleverna är lediga, fritidshemmet och förskolan är igång som vanligt fast med något färre barn på plats.
Idag när jag stod vid mitt skrivbord så såg jag de första snöflingorna falla….

I måndags var all personal på #SKOLPRAT på Lindsdalskolan.
Det är medarbetare från alla kommunens förskolor och skolor som möts under en dag. Det erbjöds 45 olika föreläsningar, som vår egen personal i kommunen höll i. Under dagen befanns sig nästa 2000 personer på Lindsdalskolan. 

För information så har det varit strul med informationen kring våra studiedagar på hemsidan, det ska vara åtgärdat nu. 
Jag vet också att scheman inte stämmer i skolappen och vi håller på att felsöka vad det är som strular. 

Åbyskolan har just nu en annons ute för att söka efter en ny medarbetare. Vi söker en biträdande rektor/förskolechef. Vår förhoppning är att vi har en ny skolledare på plats i början av året.  

Vi har under denna månad fyllt i enkäter, både elever, vårdnadshavare och personal. Detta är ett viktigt redskap i vårt sätt att arbeta med vårt kvalitetsarbete. Vi vill ständigt bli bättre. 


Nu önskar jag er alla en riktigt skön helg 

Åsa Wenell

Kommentarer