Tre nya vänner

Idag gick vi iväg till Janssons hage för att se om det hade växt något sen vi va där sist. 

Men det fanns inget i våra planteringar. Istället hittade vi en kista med ett brev från Barbastark, Barbaflink och Barbalala de hade vuxit färdigt men tyckte det va kallt i skogen när de väntade på oss men de hade lämnat kartor till oss så vi kunde hitta dem.


Efter lite lek gav vi oss iväg för att leta leta efter Barbabarnen, kartorna ledde oss hem till Ängshumlan där satt dem och väntade på oss.


Vi fick lära oss en ny sång om varje Barbabarn.

Barbalala hade tappat sin blomsterkrans så det måste vi göra en ny åt henne.


Jag är en Barbalala
Bom chicka bom chicka bom bom bom
Jag spelar många instrument
Bom chicka bom chicka bom bom bom
Jag tycker om att sjunga 
Kan ni sjunga me?
Lala lala Barbalala det är jag



Jag är Barbastark
Bom chicka bom chicka bom bom bom
Jag äter gärna broccoli
Bom chicka bom chicka bom bom bom
Jag tycker om att hoppa
Springa och ha kul
Barba barba Barbastark det är jag 


Barba flink råkade ut för en olycka och förlorade ena ögat. Så nu får han åka till djurdoktorn för att få sitt öga fixat.


Jag är Barbaflink
Bom chicka bom chicka bom bom bom
Jag tycker om att räkna
Bom chicka bom chicka bom bom bom
Jag uppfinner saker
Som kan va bra att ha 
Barba barba Barbaflink det är jag 

Nu har vi precis ätit mellanmål och leker förfullt inne i värmen efter att ha varit ute hela förmiddagen.

Kommentarer